29 Nisan 2010 Perşembe

Ne alaka?


Thieboudienne, ya da Wolof dilindeki yazılışı ile thiéboudienne, Senegal'in bir bakıma milli yemeği sayılabilecek olan, pirinç, balık ve çeşitli sebzelerden oluşan bir yemektir. Türkçe telaffuzu çebucen şeklinde oluyor.

İçinde balık olarak genelde çupra ve diğer yerel balıklar bulunur. Sanırım hali vakti yerinde olanlar lagos balığını da kullanıyorlar.

Sebze olarak ise, Senegal'de bolca bulunan manyok ve tatlı patatese ilave olarak, patlıcan, balkabağı, turp, lahana ve havuç kullanılıyor.

Üzerine demirhindi sosu koyularak servis edilen bu yemeği şu an 28 Nisan 2010 itibariyle bulunduğum Senegal'de müteaddid defa yedim; her seferinde de çok lezzetli buldum.

Fotoğrafını da sağda görebilirsiniz bu güzide yemeğin. Tabağın sağ köşesindeki köfte benzeri cisimler demirhindi.

Peki, blogun adı neden "thieboudienne"?

Önce bloga "ahmedigo" adını vermeyi düşünüyordum. Bu, bizim yakın aile çevresinde bana layık görülen bir addır, bir "term of endearment"tır. Bu blogu özel yapmak istediğim için böylesine özel bir adı kullanmayı istemiştim.

Heyhat! Kader ağlarını farklı şekilde örmüştü benden habersiz. Ahmedigo adı çoktan kapılmıştı. Düşününce, bunun İspanyolca bir ada benzediğini farkettim. Olabilir, ortamda İspanyolca konuşan, bilen çok adam var. Biri değilse öbürü mutlaka kapmıştır.

Sonra, alternatif olarak "humbaba" adını düşündüm. Bunun ailemle filan hiç alakası yok. Gılgamış destanındaki karakterlerden biri. Kulağıma hoş gelen bir isim. Fakat bu ad da kapılmış.

Ben de "ahmedigo77", "humbaba-ahmedigo" filan gibi saçma isimlerdense, bana birşey ifade eden bir isimde karar kıldım. Ve şu an bulunduğum Senegal'i bana hatırlatacak bir isim olan "thieboudienne"de karar kıldım.

Bu blogda her ne kadar Senegal'den bahsedeceksem de, tamamen Senegal olmayacak. Her türlü konudan bahsedebilirim. Aklıma eseni yazmak niyetiyle yola çıktım.


1 yorum:

  1. ahmedigo,
    humbaba-ahmedigo kulağa güzel geliyor ama senin seçimine de saygı duydum doğrusu.
    demirhindinin şurubunu bilirim yalnızca. çok güzel bi şuruptur.
    gelince içelim.
    güzel yazmışsın, blogunun okuyucusu çok olacak gibi görünüyor.
    sevgiler, saygılar,
    ömer

    YanıtlaSil